2012-07-29

Dagen på Utö

Hej bloggen!
Det var ett tag sedan jag skrev ordentligt men har inte gjort så mycket och har därför inte haft så mycket att göra.

Men idag tog jag tågen 14.04 från Farsta Strand för att åka till Sara på Utö.
Jag kom fram med båten kl 15.25 och vi åkte upp till huset. Träffade Fia deras hund och Monica (Saras mamma). Först drack vi lite kaffe och sedan gick vi ner till stallet för att göra i ordning hästarna.
Alla stod inne eftersom det är så mycket bromsar utomhus. Vi tog ut Theo, Sunny och en till som jag inte minns namnet på. Alla var klädda i sina fina flugtäcken och gjorde inget annat än börja äta gräs.
Theo i hagen 2007
Sunny och Prins i hagen 2007
Vi gjorde i ordning Valle(9 år) och Prins(5år) och gav oss ut på en riktigt härlig tur. Valle var en snäll herre men det gick lite vingligt på vägen i början för han ville gärna äta gräs i diket. Sedan var han tvungen att akutkissa på ett ställe som inte var så lämpligt då det låg en massa träd där. När vi kom in på grusvägen travade vi och han kändes pigg och glad. Nu gick det mycket rakare också. När vi travat en bit ropade Sara lite tyst på mig, jag stannade och gick tillbaka och då visade hon en uggla. Den satt på en gren och tittade på oss. Efter ett tag flög den iväg lite längre bort. Det var en lappuggla och de ska egentligen inte finnas på Utö men det har varit ca: 10 stycken där nu ett tag. Riktigt häftigt var det i alla fall! Sedan träffa vi även på en älg men som tur var sprang den bort från oss och hästarna märke den inte ens. Vi galopperade också en del och han var riktigt härlig. Han blev lite stark och pigg men jag hade kontroll på det hela. Sara och Prins halka efter lite då Valle är större men då väntade vi bara lite så var de snart ikapp. 
En sån här uggla var det. Bilden är tagen av Sara eller hennes pappa tidigare i somras 
Efter den härliga ridturen fick vi mat av Monica och Saras pappa (det var riktigt gott, grillat) och sedan var det dags att bege sig till båten. Det blev lite stressigt på slutet då sista båten gick så han inte prata så mycket men det kommer flera gånger. :)

Jag hade med mig kameran men hann inte ta några bilder så stal en del från Saras facebook.
Jag får helt enkelt komma ut lite tidigare en annan dag. :)
Prins 2009
Valle är ett smeknamn för Valiant
Valiant 2007
Sara och Prins 2011
Fina Valle 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar