2012-06-09

Gårdagens stall

Nikita: Hade tänkt rida ett pass på volten men elen på tråden var på och det knäppte i den så hon ville inte gå i närheten av den. Då ändrade jag planerna och red bort till ridhuset istället, eftersom det var ett år sedan vi var där så var det mycket saker som var läskiga. Först måste man rida över en väg och där var hon jätteduktig, sedan kommer en gräsplätt och efter det asfalt och det var lite läskigt men inte värre än att hon gick ner på asfalten tillslut. Efter det kommer mera gräs och sedan kom en gul pinne och den var riktigt farlig ska ni veta! Jag lät henne stå och titta och försökte sedan gå förbi men då börja hon kicka lite och småresa sig så lät henne titta igen och försökte efter en stund igen. Men resultatet blev det samma så efter några försök hoppade jag av och vi kunde gå för bi den. Gick resten av vägen bort (ca 70 m) till ridskolan och sedan stod vi där och tittade på miljön. När vi hade stått där en stund tänkte jag gå hem eftersom hon hade varit med om så mycket nytt. Men då kom det en tjej som skulle rida ut så vi bestämde oss för att följa med. Tog en liten galopp i en uppförsbacke och sedan lite trav, resten av rundan var bara skritt. Hon var inte rädd för hästen vi red med vilket kändes bra. Ridturen blev totalt 1.5 timme. Jag var tvungen att spänna ut sadelgjorden ett hål och de har bara varit där sen i söndags!

Brukar era hästar också bli tjockisar direkt?


Chantal: Eftersom min ridtur vart längre än planerat blev det bara lite mys. Benen kändes lite mosiga..

Chantals tjockismage <3

2 av mina favoriter. <3

Nikita har fått dessa knölar på halsen. Vet någon av er vad det kan vara? Någon insekt som kan ha bitit henne? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar