2012-06-30

Dagens stall

Idag var som ni redan vet Spansk med mig och vädret vart ju riktigt fint tillslut!

Nikita: Spansk red henne och de skrittade mest. Nikita ville inte vara med men när det väl släppte såg det riktigt behagligt och härligt ut. Hon gillade henne. :) Däremot så försvann ena stiglädret :S Jag tror den självgående gräsklipparen snodde det! Vi la nämligen in sadlarna precis när vi ridit klart så dem inte skulle ligga utomhus när vi inte var i närheten.. Ifall det nu inte är så att gräsklipparen äter stigläder kommer det nog fram imorgon. :P

Chantal: Efter ridpasset med Nikita och Jasmin gick vi bort till vattnen för att bada. Jag skrittade bort och hon kändes jättefin. Vi kom i vattnet men jag gick av förtidigt och hon ville upp så blev lite stökigt. Jag ramlade ner i vattnet/på backen när vi var på väg upp och slog i mig ovanför knäna så kommer nog få två fina blåmärken. Chantal fick ett skrapsår på väster bak så det tvätta vi och satte på salva. (Jättebra salva som hindrar flugorna att äta på såret men luftar det ändå.) Hon kändes lika fin på vägen hem så hoppas hon är lika bra imorgon. Efter turen borsta vi lite och gosade.


Jasmin: Jag red henne idag eftersom Spansk red Nikita. Vi höll på i 1 timme och 15 minuter men med mycket skritt. Jag jobbade på volter, testade göra några öppnor och galoppombyten. Testade även skänkelvikning men det är jag inte så bra på så funkade inte så bra. Hon kändes väldigt mjuk och jag kunde fokusera mycket på min sist vilket jag gjorde. Spansk sa att min sits blivit mycket bättre vilket känns roligt! Hon la sig inåt när vi galoppera på volten så fick verkligen jobba med att få upp henne rakt. Tycker det funkade bra och jag är riktigt nöjd med passet. Vi travade av i en låg och avslappnad form utan att hon försökte springa iväg. Detta var bra för självförtroendet och jag är glad att jag fick låna henne. Tack! Jasmin var också med till vattnet men efter Chantals och mina bravader räckte det att bada upp till framknäna tyckte Spansk. Vilket jag förstår då botten inte var den bästa.

Någon dag nu när vi har semester (v28, 29, 30) tänkte vi åka ut någon kväll och gå till Nickstabadet och testa där. Långgrunt och fint. :)

1 kommentar: