2012-06-20

Dagens stall

Nikita: Red ut tillsammans men Ann&Challe och Malin&Jasmin. Vi red samma väg som i söndags men lite högre tempo så tog kanske 45 minuter. Idag hade vi alla 4 hovar i vattnet! Hon ville bestämma själv när vi skulle gå upp men då gick jag ner igen (fick göra detta 2-3 gånger) och så stod vi tills jag sa att vi kunde gå upp. När vi travade på hemvägen föll hon in i galopp (vilket man kände ganska långt innan men jag inte gjorde något åt). Det var en lugn och behaglig galopp utan några tendenser till bock. Härlig ridtur men på söndag ska det bli ett dressyrpass.

Chantal: Var kvar själv i hagen men verkade inte ha sprungit runt så mycket då hon inte var svettig när vi kom tillbaka. Vi red runt en stund i hagen för att leta flughuvor och då satte jag mig på Chantarallen. Känslan av att sitta på henne igen var riktigt härlig. Även om vi mest följde efter de andra :) Benen kändes ganska mosiga efter allt detta men kunde inte avgöra om dem var varma eftersom hela hon var varm från solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar