2012-06-10

Dagens stall

Niktia: Red på volten ca: 45 minuter. Red en del åttvolter för att få henne att lyssna på mig och få henne mjuk. Vi jobbade mycket i skritt men även en del trav, både nedsuttet och lättridning. Hon kändes lite stel och stretig i höger varv, ville gärna gå och titta utåt eller ramla inåt. Ibland fick jag däremot till det och då tyckte hon nog det blev jobbigt för då slog hon lite med ena bakbenet. Hon är ju en liten rötott så hon har lite humör. Vi testade galopp i båda varven men det var mer som små bocksprång som sen gick över i några steg galopp än riktigt galopp. Chantal gick runt där vi red så kunde inte driva på så mycket innan som jag hade velat. På det stora hela är jag nöjd med passet.

Chantal: Borstade på henne och sedan fick hon vara med oss när vi red. (Jag och Malin red på banan medan Ann red ut) Hon gick/sprang runt oss samt gick iväg för att kolla efter Challe då och då. Hon både skrittade, travade och galopperade. Hon såg ganska rolig ut för hennes mage är så rund. Benen kändes mosiga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar