2012-05-24

Gårdagens stall

Igår hade vi lite folk över så när jag kom från stallet umgicks jag med dem istället för att sitta vid datorn.
I alla fall hade vi 2 nya tjejer med oss igår. Nämligen Malin som kommer rida Jasmin och Emma som kommer rida Brolle. Vi var lite försenade så dom hade redan börjat mocka och fixa vatten när vi kom. Sånt gillar vi! Folk som tar egna initiativ.

Nikita: Vi red ut tillsammans med Ann&Challe, Emma&Brolle och Malin&Jasmin. Vi red ca en timme i ganska lugnt tempo. 2 travdelar och 2 galopper. I första traven blev hon lite stark och det kändes som hon bet tag i bettet, men vi gick i ganska långsam trav så kan vara därför. Andra när vi travade på lite mer kändes hon mycket bättre. I galoppen gick det riktigt bra, nu har jag koll på att det är vänster vi har problem med så jag la självklar den skänkeln och hon fattade väldigt bra. Drog bara ner huvudet lite men bråkade inte som förut, andra galoppen var också vänster galopp och den vart helt utan bus och till och med ganska samlat!
Hon var skitig nere på benen så var tvungen att tvätta av henne med en svamp och det gick hur bra som helst. Förra sommaren tyckte hon det var en av det hemskaste sakerna som fanns. Det känns som hon börjar växa upp lite. :)


Chantal: Borstade och så fick hon äta gräs i ca 20 minuter medan vi fixade med lite andra saker. Benen kändes bra. Hon är så söt min lilla(stora) tjej. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar