2012-05-21

Gårdagens stall

Nu har sommaren kommit till stallet!
I alla fall enligt Golle som har börjat rulla sig när man tar ut honom i hagen. Varje sommar är det tvärnit nere på volten och så ska ha rulla sig. Spelar typ ingen roll vad man gör för han bara måste ner på backen. Och så fort han är klar så kan man lugnt gå vidare.. Dem har sina egenheter vilket är roligt. :)

Nikita: Red ut tillsammans med Ann&Challe. Vi var väl ute i 1,5 timme men det var mycket skritt. Vädret var super så jag red i linne (måste jobba på brännan inför syrrans bröllop). När vi var i skogen så skulle vi gå över ett litet vattenhål men Nikita gillar inte att gå över utan hon vill hoppa, problemet var bara att det inte fanns något bra ställe att landa men det hindrade inte henne så vi landa typ i en buske/nedhängande grenar. Lite rivsår på axeln men inget mer och hästen klara sig utan en skråma. :) Vi testade självklart lite galopp och hon fattade jättefint, det var bara det att jag la skänkel för höger galopp och det är vänster vi har problem med(glömde visst bort mig).. Suck på mig själv ibland. 
Men vi testade höger lite senare och hon drog ner huvudet men fattade galopp så jag är nöjd!
Vi träffade även på en liten moppe och hon skötte sig utmärkt! Vid kalhygget hörde vi en frust inne i skogen varpå Challe "biffa" till sig och började pysa ut luft. Nikita gick bakom utan att pysa luft men väldigt spänd och hon hade stenkoll på Challe för att se vad han skulle göra. När vi kommit ut på ängen började Nikita pysa ut luft och hon verkade tycke ljudet var lite roligt för hon höll på så ganska länge.. Eller så följde älgen/vildsvinet efter oss och hon skulle vara den modiga.. 

Chantal: Blev bara lite borstning och gräsätande idag. Benen kändes inte mosiga. :)

1 kommentar:

  1. Rullning på volten? Jo jag märkte det... Du kan skriva på bloggem vad Golle utsätter sin hårt prövade tant för.

    /L

    SvaraRadera