2012-05-14

Gårdagens stall

Nikita: Vi gick bort till ridhuset tillsammans med Sussi&Brolle. Nikita var jätteduktig på vägen dit och hem, kasta sig inte för en enda bil! Däremot vart hon lite rädd när det kom två motorcyklar men det var ändå inte så farligt.
I ridhuset tänkte jag på det Spansk sa om mina händer och min hållning. Jag gjorde även samma övning som jag gjorde med Spansk. Ställa henne både utåt och inåt på volten. Jag tycker jobbet gick bra och stundtals vart känslan riktigt härlig. Vi testade lite galopp längst ena långsidan. I höger varv gick det väldigt bra och hon fattade utan problem och galoppen var riktigt härlig, vi testade tre gånger och alla gånger gick bra. I vänster varv ville hon inte alls, drog ner huvudet och småbockade. Vi testade att ha Brolle som draghjälp och det fungerade bra. Vi testade det några gånger och hon drog ner huvudet men fattade i alla fall galopp och vi hade ett lugnt tempo. När vi testat med Brolle några gånger testade jag själv och fick till två galopper utan bus. :) Då travade vi av och gick hem.

Chantal: Hon fick beta i ca: 40 minuter medan jag borstade. Benen kändes bra men inte 100% omosiga.
Sussi var snäll och tvättade Challes skap medan jag höll på med Chantal. :)

Medan jag mockade fick Nikita gå lös och för att hon inte skulle trampa sönder tyglarna fick hon en fin rosett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar