2012-05-05

Gårdagens stall

Igår kom jag ut till stallet runt 16-tiden. Satt och pratade en stund med Inger (Lasses fru) sedan gick jag upp för att fixa i stallet. Bara 2 boxar att mocka, fodra till alla och inte en enda vattenhink att fylla. Det kan vi kalla lyx! I vintras var det ju nästan jämt 6 boxar att mocka, 6 vattenhinkar att fylla, 6 hästar att fodra och 6 hästar att ta in.. Då tar det lite tid.

Chantal: Hon fick beta medan jag borstade och sedan gick vi en promenad på 25 minuter. Lite i skogen och så på ängen. Så länge man går på stora ytor är hon väldigt mysig att gå med men när man kommer in i skogen och ska gå på en stig då måste man kriga lite. För hon tycker nämligen att hon ska gå på stigen och jag ska gå på sidan.. Jag är däremot inte helt med på den idén. När vi kom tillbaka fick hon stå ute och beta igen medan jag fixade lite i stallet.

Som ni såg igår fick även Nikita komma ut och beta lite och så fick Golle ta några tuggor på vägen in från hagen. Han verkade dock inte vara så intresserad så det vart bara några grässtrån..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar