2012-05-03

Gårdagens stall

Igår hade jag med min syster till stallet. Som ni vet red hon Jasmin förut men när hon träffade sin karl vart det lite långt att pendla. Vi kom ut vid 16-tiden och började med mockningen samt allt kringarbete som vattenhinkar och fordring.

Nikita: Red ut tillsammans med Emma&Jasmin och såklart lilla Neo(Emmas hund) och rundan tog ca: 50 minuter. Jag hade på hacket eftersom vi bara skulle rida ut. Hon var ganska pigg men lyssnade ändå bra och stack inte iväg. Vi gick först hela ridturen vilket funkade super och hon blev inte rädd för Neo en enda gång! Travade en del och så en galopp i uppförsbacken, första stegen drog hon ner huvudet men så fort jag fick upp det flöt det på bra. Efter skrittpausen i skogen tog vi en galopp på en raksträcka och då försökte hon inte busa någonting! Riktigt härligt måste jag säga. Vädret var också grymt bra så jag var riktigt nöjd efteråt.

Chantal: Blev bara lite mys och så smet hon ut ur boxen så hon fick äta lite gräs ca: 10 minuter medan vi fixade det sista i stallet. Benen kändes smala och fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar