2012-05-27

Dagens stall

Nikita: Idag var det tänkt att jag skulle rida dressyr men det var så fint väder så jag och Ann gav oss ut på en tur ner till vattnet. Vi var ute i ca: 2 timmar, då skritta vi kanske i 1 timme och 15 minuter. Så himla skönt att det är varmt så man kan göra det.
Jag hade bara bh och ridbyxor på mig så jag kunde få lite färg och det fick jag. :) Vid vattnet var Nikita jätteduktig. Hon var lite spänd och nervös och kollade en hel del på folket som var på stranden bredvid där vi skulle bada/plaska. Challe gick i utan problem och jag kände att Nikita ville i men vågade inte riktigt. Efter att vi stått i kanten ett tag traska hon i men då sjönk Challe ner i ett sankhål och ville upp så då vart det lite läskigt så hon kasta sig upp. Men vi kom i vattnet en gång till efter det och hon var i till knäna. Tycker hon var en riktigt duktig tjej. Vi galopperade självklrat några gånger och hon fattade utan problem. På slutet tänkte jag testa höger galopp eftersom jag fokuserat en del på vänster nu (eftersom det är den vi haft problem med) men vi fick vänster hela tiden. Fick göra om några gånger och tillslut förstod hon att vi skulle ha höger galopp. Riktigt härlig ridtur.

Chantal: Mys i hagen och lite foton. När vi fyllde vattenkaret testa vi att spruta lite på hennes ben och det verkade hon tycka om. :) Benen kändes lite mosiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar