2012-05-26

Dagens stall

Idag tog jag igen det jag slapp igår, 4 boxar vart det. Men det gör mig ingenting jag tycker det är ganska skönt att mocka och tror inte jag skulle klara av att stå i ett stall med fullservice. Skulle inte kännas som man varit i stallet om man bara kom dit och red.

Nikita: Jag och Ann&Challe red ut i ca 1,5 timme. Eftersom hon gick ett dressyrpass igår tyckte jag en uteritt passade bra. Det blev ganska mycket skritt då Challe var lite trött. Nikita kändes inte superpigg utan helt lagom. Vi fattade vänster galopp 2 gånger och det funkade utan problem. Först fick vi en bra fattning men då bröt jag av efter några steg så vi kunde testa igen och det gick lika bra det. :)
Innan turen så klippte jag hovskägget på henne då hon är lockig och efter så svampa jag av henne lite och allt det funkade superbra.


Trött Nikita efter turen 
Chantal: Idag myste vi bara i hagen och benen kändes bra. Hon somnade lite när jag klappa henne och råka lägga nosen mot elstaketet.. Kan ju säga att hon sprang iväg ganska snabbt.. Det som är så skönt med Chantal är att jag kan stå och luta mig mot henne och jag vet att hon inte kommer gå iväg. :)

Framben, Före

Efter friseringen
Frambenen efter klippningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar