2012-05-25

Dagens stall

Idag kom jag ut runt 17-tiden och alla boxar var mockade och alla vattenhinkar fyllda! Snacka om lyx för mig. Louise(som rider Golle) var ute och höll lektion för Molly&Nikita och Johanna&Jasmin. På slutet la Louise upp ett litet hinder(10 cm) för att få igång Nikita i galoppen och det funkade väldigt bra. Johanna fick ligga före och agera draghjälp. :) Anna som är medryttare på Golle var också ute.

Chantal: Tömkörde ca 40 minuter med hacket. Mycket på volt, testade start och stop och så la jag upp två bommar så hon fick lyfta på fötterna. Benen kändes mosiga innan, jättefina ca: 10 minuter efter och så lite mosiga sen igen. Efter passet fick hon beta tills hon tröttnade och gick in för att äta sin kross. :)
Anna tog lite bilder med min telefon så kommer säkert upp någon sådan snart.

Jag valde att ta 20-bussen hem istället för att stressa till 19-bussen så jag hann göra rent sadeln, smörja tränsen och Chantals lädergrimma. Så skönt att det var varmt för då känns det inte lika jobbigt att vänta en timme till nästa buss och det är lättare att hitta saker att sysselsätta sig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar