2012-05-12

Dagens stall

Idag har vi hämtat hö och kross så blev en snabb stund i stallet, både jag och Ann hade saker att göra ikväll. Lotta (som red Brolle förut) kom ut och hälsade på så vi tog med henne ut på en tur. :)

Nikita: Red ut tillsammans med Ann&Challe och såklart Lotta&Brolle. Vi red ca 45 minuter och ganska högt tempo men självklart mycket skritt också. Nikita skötte sig väldigt bra, drog om Brolle en gång men annars var hon lugn. Vi tog en galopp i en backe men jag fattar galoppen innan backen och det gick väldigt bra. Testade om jag kunde ändra farten på henne och det gick. I morgon blir det nog en sväng till ridhuset tror jag. :) Jag tycker hon känns bättre i munnen än tidigare men är fortfarande lite hård. Ska se vad Åsa(tränaren) tycker sen när jag har min nästa lektion vilket jag hoppas blir nästa helg. :)

Chantal: Eftersom vi hade bråttom hann jag bara pussa lite på mitt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar