2012-05-05

Dagens stall och den tredje avramlingen

Idag kom vi ut runt 12-tiden och såklart började vi med mockning och andra kringgöromål.

Nikita: Red ut tillsammans med Ann&Challe samt Sussie&Brolle. Vi red lite mer än en timme i lagom tempo. Rätt så jämt fördelat på skritt, trav och galopp tycker jag. Jag red med det nya bettet och hon kändes mjukare än senast. Däremot så vart hon lite stark ibland och ville springa förbi de andra men då satte jag mig tungt ner så kunde vi hålla oss bakom. Galoppen fungerade superbra och hon har verkligen en härlig galopp, hon galopperar på bra framåt men den känns ändå lugn och avslappnad. Tror det kommer bli riktigt härligt när vi kan börja jobba i form där också. När vi var på ängen så kom tågen + att det blåste en del så då blev hon nojig. Kastade sig åt ena hållet och sedan åt det andra för att sedan kasta sig åt det första hållet igen.. Jag hände inte riktigt med utan druttade av, det enda jag tänkte på var att inte landa i vattenpölen som var under oss och det slapp jag. Jag landade nämligen stående brevid henne med tyglarna i handen. Skillat eller vad säger ni :P

Chantal: Hon fick som sagt gå ponnyridning idag. Blev kanske 10 minuter i skritt på banan och det gick väldigt bra. Hon skötte sig jättebra även om gräset lockade en del. Undre borstningen fick hon stå och äta gräs. Benen kändes lite mosiga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar