2012-04-06

Ondag och fredagsstall

Nikita: I onsdags red jag ut tillsammans med Sussi och Brolle. Vi red 60 minuter i friskt tempo. Hon skötte sig väldigt bra och var ganska pigg. I backen när vi skulle testa lite galopp tänkte jag vara först men då ville hon absolut inte fatta och blev jätteseg så Sussi fick vara dragplåster och då gick det bra. Hon försökte sticka iväg när Brolle ökade farten men det gick jättelätt att ta tillbaka henne. Efter galoppen vart hon väldigt pigg så jag försökte rida lite serpentinbågar på vägen men varje gång jag la till skänkeln ville hon börja trava. Men tillslut lugna hon ner sig så vi kunde skritta utan travsteg. Jag testade att vara först en liten stund när vi travade och hon gick verkligen långsamt men det gick i alla fall framåt, tror vi måste öva på att vara först för vi går nästan alltid bakom.
I dag var det Mollys dag.

Chantal: I onsdags borstade jag bara och idag var vi ute på en promenad i 30 minuter. Ingen jogg  då Challe var med och han får enligt veterinären bara skritta pga det svullna skapet som jag inte kommer ihåg om det var en inflammation eller infektion. Benen kändes fina och hon var en riktig piggelin. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar