2012-04-29

Dagens stall

Idag var vi och hämtade hö samt kross. Gick fortare än jag trodde att det skulle göra så det var skönt. Jag var ut i stallet vid 10-tiden så jag skulle hinna rida och sedan åkte vi hem vid 16.-tiden. Så det vart en ganska lång dag men vädret var härligt så det gör inget. :)

Nikita: Gick bort till ridhuset och red därinne ca: 30 minuter. Jag fick vara helt själv därinne vilket kändes härligt men lite tråkigt. Började skritta runt hela fyrkanten vilket funkade ganska bra, hon är fortfarande lite nervös och vill gå in mot mitten vid dörren men annars går vi längst väggen. I traven kändes hon ganska stel och jag lyckades inte lösa upp det. Jobbade på volten men det ville inte släppa idag, hade ju det nya bettet så det kan ju vara därför. Ska testa det några gånger till innan jag avgör om det är bra eller inte. Men om vi ska ta lite positiva saker om dagens ridpass så testade vi lite galopp på raksidan och det vart ingen bockning. Hon ville springa in mot mitten men jag korrigera henne och vi lyckades hålla oss längst väggen. På vägen dit och hem var hon väldigt avslappnad och kastade sig inte för en enda bil vilket är ett stort framsteg! Vi mötte även 2 motorcyklar och hon klarade det jättebra.

Chantal: Gick ca: 30 minuters promenad och hon kändes pigg. Benen kändes fina men hon är fortfarande knackig.. Hon fick äta massa gräs lägst vägen vilket hon gillade. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar