2012-04-14

Dagens stall

Nikita: Red till ridhuset tillsammans men Anna och Jasmin. På vägen dit och hem kasta hos sig flera gånger eftersom det var blött på vägen och då är bilarna superfarliga. I ridhuset var hon ganska spänd och kasta sig några gånger men vi kom över det ganska fort. Jobbade henne i trav på volten och hon kändes ganska lugn. Testade lite skänkelvikning och fick till några steg ialla fall. När vi varit en stund i ridhuset kom det in en annan häst så då vart Nikita väldigt nyfiken på den. Försökte fortsätta mitt arbete men hon la sig på bettet och ville inte alls det jag ville. Några varv brev bra och efter ett bra varv fick det räcka för dagen. Känslan efter passet är inte super men hon var ändå så mycket lugnare vid detta hästmöte än hon varit förut så jag försöker ändå känna mig nöjd.

Chantal: Gick en liten sväng så Louise kunde kolla på henne och det var som jag tyckte igår. Hon är inte 100 % ren men hon är absolut inte halt. Utan det är en rörelsestörning på höger fram. Benen kändes däremot jättefina och hon var pigg å glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar