2012-03-01

Gårdagens stall

Kom ut runt 16-tiden som vanligt och började med mockningen!
Så jävla skönt att det går och mocka flrst och rida sen trots att man är ute klockan fyra.
Mockade iof bara åt Chantal och Nikita men ändå, det gick inta att göra för 2 veckor sedan. :)

Nikita: Red ut tillsammans med Sara och Jasmin. Vi red ca: 45 minuter, mycket skritt då delar av vägen fortfarande var isig. I traven lät jag henne gå i det tempot hon själv ville å det blev till och med lite galopp. :) Vi gick först nästan hela rundan och hon skötte sig riktigt bra, Jasmin blev däremot lite grinig över att vara tvåa.. Riktigt härlig ridtur och man behövde inte ha jacka!


Chantal: Det hade hunnit bli skymning innan vi var klara med allt kringarbete som fodring och insläpp, så jag gick ingen promenad. Eftersom vägen fotfarande är lite isig är det bättre att vänta tycket jag. Men jag hoppas det har smält bort så jag kan gå en promenad imorgon.
Borstade och gosade med henne istället och benen kändes fina. Lite mindre mosiga också. :)

Mitt paket innehöll bara ett täcke, och självklart var de det med fleecefoder. Det andra var slut och eftersom det var på rea kommer det inte in igen.. Får väl titta vidare då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar