2012-03-14

Dagens stall

Nikita: Red ut en sväng på 45 minuter. Hon var ganska spänd och spratt till lite då och då. Det märks att det var länge sedan vi var ute på en tur själva. Det måste vi ändra på! I skritten kändes hon ganska avslappnad och jag gick lite serpentinbågar vilket kändes bra. I traven spände hon sig och letade nästan efter saker att bli rädd för så då gjorde jag halt lite då och då för att sedan börja trava igen. Det gick jättebra och jag är nöjd över dagens tur. Hade tänkt testa en galopp men ångrade mig när jag satt på. Hade nog blivit några bocksprång...

Chantal: Borstade och tvättade rent hennes sår. Benen kändes jättefina och bakbenen är lika tjocka/tunna nu. :) BoT-täcket åkte självklart på. I hagen får hon däremot vara naken nu när det är så fint väder :)

Jag jobbade över lite idag så kom ut till stallet 16.30 och jag hann mocka 4 boxar innan jag red. Så himla härligt. Jag gillar verkligen att mocka först och rida sen. Har jag saker kvar att göra blir jag lite stressad när jag rider eftersom jag inte vet hur mycket tid jag har kvar. I april och maj kommer jag bara jobba måndag, tisdag och torsdag så jag hinner med min kurs jag ska läsa. (Etik och livsfrågor) Detta gör även att jag kan åka ut till stallet till 12-tiden och slipper denna stress. Ska bli så skönt! Sen i juni när kursen är slut blir det heltid igen. Men då är hästarna på sommarbete och det är ljust länge samt att man ändå inte kan rida på dagen så då gör det inget om man är ute runt 16-17-tiden. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar