2012-03-04

Dagens stall

Idag kom jag ut med 12-bussen. Hade ingen lust när jag gick upp utan hade gärna legat kvar i sängen. Men solen var framme så det var lite peppande.
Började med mockningen åt Chantal+Nikita och sedan vattenhinkarna.

Nikita: Var ganska tjock i vänster bak så vart ingen ridning idag. Hon kändes lite varm precis under hasen på utsidan av benet och helt genomtjock. Hon var inte mosig utan det var hårt. Jag gick ner på vägen för att springa med henne medan Sara kollade och hon var inte halt vilket var skönt. Jag gick en promenad på 20 minuter samt betade lite gult gräs i solen. Efter promenaden hade svullnaden gått ner något.

Chantal: Jag gick med Sussi och Brolle på en liten tur ca: 45 minuter. På vägen där det inte var isigt travade Sussi och Chantal ville också springa. Hon var superpigg och väldigt glad så vi sprang lite vi me.  Hon ska alltid tycka sig mot mig vilket resulterade i att jag fick springa i diket men det gjorde inte så mycket. Jag är bara glad att hon är pigg och fräsch igen. Jag kollade självklart på henne (så gott det går från sidan när man själv springer) när hon sprang och såg inga rörelsestörningar vilket känns riktigt skönt. Både jag och min fina tjej vart svettiga efter rundan men vi hade kul. :) Hon fick gå naken idag också eftersom solen lyste så skönt. BoT-täcket skulle Lasse sätta på sen när han tog in dem.
Benen kändes fina både innan och efter promenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar