2012-03-28

Dagen och gårdagens stall

I går lallade jag mest runt i stallet och hjälpte(var i vägen :P) hovis. Jessica (Chantals skötare) var ute till henne så dem gick en promenad och Molly(Nikitas mdryttare) var ute till henne så dem red en sväng. Jag höll hästar, mockade, fodrare och fyllde hinkar. Fick även äran att tvätta Challes skap då han är lite svullen där.

Idag kom jag ut runt 16.30 och det regnade. Jag började med mockningen, fixa maten och vattenhinkarna så det skulle sluta regna. Men det gjorde det inte så blev ingen ridning idag. Hade inte alls lust att ge mig ut själv i regnrusk och sen så hade jag ju en läxa som behövdes göras så bra att komma hem lite tidigare. Jag mös lite med mina pollar samt tvättade Challe igen. Han hade blivit lite bättre från igår tror jag så det har nog gått över snart.

Nu ska jag renskriva läxan och efter det fixa annonsen om Jasmin. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar