2012-02-27

Gårdagens stall

Igår hämtade Sara mig i Vh 8.50 så brummade vi ut till stallet.
Vi började med att släppa ut hästarna och mocka åt våra egna.

Nikita: Red lektion i ridhuset för Åsa. Vi fortsatte med samma arbete som förra söndagen. Nämligen få henne stabil och mellan hjälperna. Hon var lite spänd i början men slappnade av ganska snabbt. Den läskiga hästen var i ridhuset samtidigt som oss men hon höll sig nere i andra änden så det störde inte så mycket. Dessutom hade Nikita stått och tittat på henne medan Sara hade sin lektion.
Vi fick galoppera ganska mycket idag. Hon var lite seg på att fatta galopp när jag bad om det men vi fick till några bra fattningar. Det stora problemet var att vända för hon ville inte alls gå runt på volten, blev lite "bus" men tillslut fixa vi det. Jag tycker höger varv var lättare än vänster(kan bero på att jag hade spöet på utsidan i höger varv men inte vänster) för efter en liten puff med spöet gick det faktiskt bra om man får säga så. Vi filmade varandra och jag kollade på filmen i kameran när jag kom hem. Det jag kan se är att jag inte hade Spansk ord i öronen utan smattrade med benen och kom alldeles för långt bak med skänkeln. (Fy mig!) Tyglarna gled iväg ganska ofta också. Jag och Christian ska klippa ihop en liten film så ni också kan få se.

Chantal: Blev bara mys i hagen då det fryst på igen och jag vill inte riskera att hon sträcker sig. Benen kändes fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar