2012-02-17

Dagens stall

Idag var jag ute runt fyratiden och började med Chantal.
Molly har ju Nikita på fredag så idag fick jag vara som alla andra och bara pyssla med en häst.
När jag var klar med Chantal var det mockning och middagsmat på schemat. Och jag behövde bara mocka en box, det var självklart min tants box. Det var ganska mycket att ta ut då spånet har tinat igen, la in 3 säckar pellets så imorgon vill jag se en riktigt fin box.

Chantal: Tömkörde henne i 30 minuter nere på "volten". Vi jobbade enbart i skritt och det vart mycket halter. Hon lyssnade bra redan från början och såg väldigt avslappnad ut. Jag försökte variera tempot men det var för knöligt för mig att gå så det blev nästan bara långsam skritt.
Benen kändes fina men lite mosiga både innan och direkt efter passet.
Precis innan jag skulle gå kände jag igenom benen igen och då hade det mosiga försvunnit och hon var riktigt fin. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar