2012-02-12

Dagens stall

Idag var jag uppe redan kl 7, phu säger jag bara men vad gör man inte när man ska rida lektion. :)
Sara hämtade mig i VH kl 8.30. När vi kom ut till stallet började vi med mockningen och sedan hämtade vi in våra hästar.

Nikita: Red lektion 30-45 minuter vet inte exakt. Vi red bara i den övre delen av ridhuset då hon fotfarande tycker det är lite läskigt att gå runt hela varvet. Vi jobbade mycket på volten och sedan på ett litet fyrkantsspår. Hon var väldigt lugn och jobbade på bra. Ibland tappade jag utsidan på öppna delen av volten och då flöt hon iväg men tillslut fick vi till det riktigt bra.
Hon gillade inte att gå längst väggen på fyrkantsspåret och en pall vi hade ställt dit var läskig och skulle äta upp henne men efter några varv gick det bra.
När vi nästan hade ridit hela lektionen testade vi lite galopp, fick till någon bra fattningar och inga bockar!
Hon har en väldigt lugn galopp och det kändes bra.
Jag tänkte på mina ben, att räta på mig samt hålla upp blicken och jag tyckte den biten gick riktigt bra även om jag kan räta upp överkroppen lite till.
Jag måste korta upp tyglarna mera och inte vinkla upp spöet i taket för då kommer mina händer fel.
Hon vill gärna hålla koll på allt som händer och tappar då fokus på mig vilket vi måste jobba på.
Jag gillade verkligen ridläraren och hela lektionen kändes riktigt bra den 26 är det dags för nästa!
På vägen tillbaka gick jag lägst vägen då snön hade smält och bilarna lät väldigt mycket, hon kastade sig för en bil och råkade knäa mig på rumpan så nu har jag ett fint blåmärke...

Chantal: Tänkte gå en promenad men tanten vägrade gå ut från gårdsplanen så vände om och gick ner till volten istället. Jag hade med mig kameran och skulle fota lite men hon följer ju bara efter mig så gick väl inte jättebra. :p Blev en massa mys i solen istället. Gjorde även någon jag inte gjort sen i somras, nämligen hoppade upp en sväng på henne och bara låg där i solen. Det var så himla härligt och hela jag fylldes av lycka. Hon kunde självklart inte stå still hela tiden så blev några skrittsteg. :) Benen kändes fina ev lite ljumna. Tycket det är svårt att avgöra när man har kalla händer. Idag tog jag av vintertäcket så inatt kommer hon få ha BoT-täcket på sig och det fleccefodrade regntäcket ute. Det såg ut som det bara skulle vara -2 på dagarna och -5 på nätterna den närmsta veckan.


Gillade denna bild även fast den vart lite suddig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar