2012-02-08

Dagens stall

Idag kom jag inte ut till stallet förens kl 16.00. Sent!
Men det är sånt man får ta när man måste jobba.
Idag fixade Lasse vatten och mat medan jag mockade åt hästarna då det bara var jag ute.

Nikita: Red 30 minuter nere på "volten". Jobbade på med arbetet från Spansk-"träningen" och i skritten går det bra. Men sen när jag börja trava tappade jag sitsen och då tappar vi allt. Känslan idag var inge bra och jag vart väldigt omotiverad. Behöver en rolig uteritt tror jag(så Lotta kom ut en lördag snart :).
På söndag tror jag vi ska rida för en tränare så det kan jag i alla fall se fram emot. Hoppas bara hon inte ställer in igen som förra söndagen.

Chantal: Satte på henne BoT-täcket så gick vi ut på en promenad. Ca 25 minuter i rask takt. Hon kändes pigg och lite nojjig då det var mörkt ute. Både jag och min tjej är lite mörkrädda men det gick bra ändå. Benen kändes lite galliga och ljumna innan vi gick ut. Efter kändes dem inte lika galliga men fortfarande ljumna, däremot så var mina fingrar ganska kalla men tror dem hade känts lite varma ändå.

På vägen ut till stallet tog spolarvätskan i bilen slut men som tur var hade Lasse en dunk färdigblandad hemma som jag fick. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar