2012-02-05

Dagen stall

Tog samma buss som igår så var ute klockan 12.
Sara var också ute så blev 3 boxar var att mocka, knackade loss isen i hinkarna så det skulle gå snabbt efter. Fixade som vanligt med krossen och sedan tog vi in hästarna.

Nikita: Red till ridhuset, 20 minuters skritt dit, 40 minuter där, och 20 minuters skritt  hem igen. 
I början gick det ganska bra och jag tänkte på det Spansk sa förra söndagen. Efter ett tag kom det in en annan häst och Nikita blev jättespattig och ville inte alls göra som jag ville. Hon blev väldigt nojig och ryckte till när den andra hästen gallopera omkring oss. Jag blev lite irriterad att hon inte kunde vara på andra sida men Nikita måste ju lära sig och enda sättet för det är att öva. Pga ovanstående vart det mest skrittarbete, mycket volter där jag tänkte på det jag lärt mig och försökte även kolla i speglarna. När det hade gått en halvtimme började hon slappna av och den andra hästen gick ut. Jag tog då lite trav och mestadels kändes hon lugn och i väldigt behaglig form. Så skrittarbetet hade i alla fall gjort något. :)
Känslan var härlig och jag är nöjd med passet, hade däremot varit roligt att kunna jobba lite mer. 

Chantal: Hann tyvärr inte mer än gosa i hagen. Kände igenom benen och hon kändes riktigt fin! Inte ens gallig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar