2012-01-03

Massage

Igår fick Chantal en helkroppsmassage av en riktigt massör.
Hon tyckte hon var lite mera loss i vänster bogdel än förra gången men väldigt låst i höger rumpdel. När hon kom åt vissa punkter där så lyfte Chantal benet och sparkade mot henne en gång.
Hon stretade även emot och ville inte låta massören komma åt muskeln.
Vi ska ha kvar våra tidigare massagepunkter men även lägga till baksida lår/rumpa.
Hon kollade även när jag gick med Chantal för att se om hon rörde sig konstigt med bakbenen, men det gjorde hon inte. Däremot var hon lite vriden i vänster fram vid kotan, hon slet även olika på hoven.
Den är rak på utsidan och flyter ut på insidan, tur att hovis kommer på torsdag så jag kan prata med henne om det. (Fick dessutom ledigt från jobbet så jag kan vara med därute. Bra att ena chefen har häst och vet vad man snackar om:)
Hon var även varm på insidan av kotan och utsidan av hoven(v. fram).

Jag har tyckt att Chantals ben varit finare nu när hon inte rört på sig så mycket så massören tyckte jag ska anstränga henne lite för att se hur benen blir då. För blir hon svullen/gallig när jag har "jobbat" henne så betyder det att det är något fel.
Och det är ju bra att kunna säga det när man ringer veterinären för just nu är hennes symtom så luddiga att dom kanske inte ens skulle kunna säga vad det är för fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar