2012-01-28

Gårdagens stall

Igår kom jag ut till stallet runt 15-tiden.
Började med att mocka åt Chantal och Golle samt fixa deras vatten.

Chantal: Tömkörde 30 minuter i skritt. Det märktes att det var ett tag sen vi gjorde det och hon ville inte lyssna när vi skulle stanna. Jag Hon fick gå från ena sidan av vägen till andra sidan och jag försökte ha henne ställd samtidigt så hon skulle få jobba lite. På vägen tillbaka lyssnade hon jättebra när vi skulle göra halt. Är det någon av er hästintresserade läsare som vet hur man gör skänkelvikning när man tömkör? Jag har för mig att det ska gå och göra sådana saker också och inte bara gå rakt fram eller på volt.
Benen var fina och hon kändes pigg å glad. :)
Efter åkte BoT-täcket på.

Efter tömkörningen mockade jag åt Brolle och fixade käket.
Fredagar är Mollys dag att ha Nikita så därför blir det inget om henne nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar