2012-01-12

Gårdagens stall

Jobbade till 12 och brummade sedan ut till stallet. Tog en sväng förbi Forderboden för att köpa ny mat till Challemannen. :)
När jag kom till stallet började jag med att mocka åt alla hästar och sedan tog jag in Nikita för en liten tur.


Nikita: Red ca 40 minuter på en äng. Jobbade mycket trav och försökte få henne att lossa i vänster sida. Det gick väl sådär, har en svacka just nu där det mesta bara känns skit. Hoppas vi kommer över det snart. Jag fokuserade ganska mycket på att hålla upp blicken samt att hon inte fick knuffa över mig.


Chantal: Masserade rumpan/låren och kände verkligen hur stel och spänd hon är i vänster sida. Jag påpekade detta för Lasse som sa att det var för att hon var gammal. Jag sa att det inte alls är därför utan för att hon är dålig. Jag sa även att jag inte mår bra av att se henne såhär, vilket är sant. Just nu mår jag bara dåligt av att vara i stallet och vill typ gråta hela tiden. Jag sa att antingen kollar vi upp henne eller tar bort henne. Hon kan inte gå såhär. Egentligen måste man manipulera Lasse så han tror att saker är hans egen idé men jag har inte energi till det längre. Jag är bara less! Självklart vill jag inte ta bort henne men står det mellan det och inte göra ett skit så väljer att att ta bort henne. Så hon slipper ha ont. Benen var fortfarande mosiga och lite ljumna på baksidan. Bakbenen bättre än frambenen. Har bestämt att det inte blir någon promenad i helgen utan väntar tills benen ser bättre ut och testar en liten promenad då.

2 kommentarer: