2011-12-01

Vintertäcken

Hur svårt ska det vara att få tag i 2 stycken vintertäcken med halvhals som inte är svindyra?
Min ekonomi tillåter inte vad som helst. Egentligen tillåter den inte köp av några vintertäcken över huvud taget. Men nu verkar det som jag måste köpa det i alla fall.
Chantal ska ju ha sitt back on track-fleectäcke på sig under natten och är det kallt kan hon ju inte gå helt utan täcke under dagen, då lär hon ju frysa eller?
Och eftersom jag har Nikita täckad hela tiden kommer hon behöva ett vintertäcke när det blir kallare.
Lasse är ju inte en förespråkare av täcken så kan ju glömma att han kommer betala det..
Samtidigt känns det onödigt att köpa vintertäcken ifall det inte ska bli kallare än så här.
Men det är några ifrån stallet som ska lägga in en beställning hos Börjes och då blir det ju inte så mycket i fraktkostnad om man delar.
På mässan hade dem ta 2 för 600 kr men när jag upptäckte det fanns det inga i rätt storlek kvar. :(
Hur tycker ni jag ska göra?
Kanske kan önska mig ett av täckena av Christian och hoppas att det inte blir för kallt innan jul.
Hur har ni det med vintertäcken?
Det är den här sorten jag vill ha då jag tycker dom ligger bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar