2011-12-04

Tottohäst

Idag stod klockan på 8.15 så jag var ute i stallet till 10.
Släppte ut hästarna och mockade.
Jag tycker mockningen kan vara väldigt rogivande, spec när alla har bedd för då är det inte så jobbigt. :)

Chantal: Gick 20 minuters promenad med 10 minuters gräspause. Efter det fick hon stå med back on track-täcket i 40 minuter medan jag fyllde på spån och vatten och annat småpyssel. Efter masserade jag henne och lindade benen. Hon känns väldigt rastlös och börjar bli jobbig att hålla på med. Har ni några bra aktiveringstips jag kan göra? Hon kan ju inte trava eller gå på böjt spår så det måste vara lugna grejer. Jag skulle vilja klickerträna henne men jag vet inte hur man gör.

Nikita: Benet kändes mycket finare ut och hon (vad jag kunde se) haltade inte. Men hon ska få vila en vecka och vara lindad på kvällen/natten. Känns inte bra ifall man skulle börja rida direkt även om hon inte haltar.

Nu ska jag och Christian ner för att äta pizza och efter det ska jag till Ann på glöggparty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar