2011-12-28

Storm

Arg, ledsen och irriterad.
Det är vad jag har varit senaste timmarna. Allt på samma gång.
Och egentligen helt utan anledning. Men ibland lever humöret sitt eget lilla liv.
Det brukar alltid gå över när jag är i stallet men idag hann jag inte rida och då känner jag mig så dålig.  Nikita behöver ju motionen. Hann inte gå promenad med Chantal heller. Det har jag inte gjort på hur länge som helst känns det som. Men i helgen ska jag inte stressa, ha tid till båda. Till allt det jag vill göra varje gång jag är ute i stallet. Mitt dåliga humör beror också på vädret. När det blåser så mycket som det gjort den senaste tiden kan jag inte rida ordentligt när jag är ute själv. Hon blir alldeles för nervig så kan bara skritta. Så därför känns det inte som om jag har ridit på jättelänge. Fast i söndags fick vi en riktig runda. Men måste komma iväg till ridhuset regelbundet igen. Vi har kommit av oss, får ta nya tag efter nyår och allt detta. Nu känner jag mig lite bättre, en dusch, skriva av sig, bra musik och jag känner mig lite mer harmonisk. Nu måste jag städa lite för imorgon kommer det några hit som ska fixa med badrumsfönstret, någon barnspärr som ska installeras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar