2011-12-10

Stalluppdateringen

Idag var jag ju som sagt i stallet.

Nikita: Red ut en sväng, ca 45 minuter mycket skritt eftersom hon inte gått på en vecka. Tog även några travsteg för att känna lite på henne och hon kändes inte det minsta oren. :)
Hon var väldigt hoppig idag och tyckte det mesta var jobbigt eller läskigt. Men jag satt kvar.
I morgon ska jag skruva i broddarna för då skulle det bli 2 minusgrader. Kändes inte nödvändigt idag.

Chantal: Fick stå med BoT-täcket när jag pysslade i stallet och sen masserade jag henne. Hon fick ett fint Amigotäcke idag. Blått, när jag började hålla på med Chantal skulle blått vara hennes färg. Det enda som är blått är hennes regntäcke. Och nu vintertäcket.
Lasse skulle iväg till Granngården idag och jag hade hört att dom skulle ha rea på täcken så bad han kolla. Han ringde mig för att kolla vad det skulle vara för ett täcke och storlek. Jag trodde att han skulle titta om dom hade så jag kunde åka dit sen. Men ne han kom hem med ett täcke. 1700 kr, men som tur var kostade det bara 850 kr för det var 50% rabatt. Fanns hals till också men det gillar jag inte så den ska Lasse se om man kan lämna tillbaka.
Jag får tänka på att det är bra andrahandsvärde på dessa täcken iaf.
Så nu får det fan bli kallt så jag får använda täcket!

Till Nikita hoppas jag att jag å Lasse kan dela på ett vintertäcke. Men det avvaktar vi med, kanske inte blir kallare än såhär och då är det slöseri med pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar