2011-12-31

stålande sol i stallet

Idag var det stallet som vanligt. Orkade dock inte gå upp kl åtta utan sov till tio och åkte med Ann ut. Hade planerat att ta bussen hem eftersom jag inte hinner med 2 hästar under  den tiden hon fixar en.

Nikita: Blev en uteritt med Ann och Challe, ca 1 timme. Vi red bort till en äng för att jobba dem lite. Var så hårt i marken att det inte gick att trava på vägen. Nikita var pigg och bockig, men jag satt kvar så det gick bra. Studtals blev hon riktigt fin. :) På fredag ska jag nog bege mig till ridhuset. Vill dit till imorgon egentligen men tror inte det hinns med. Kanske.

Chantal: Hon var lite mosigare i benen idag men ändå finare än vanligt. Jag pussade bara på henne i hagen, hade tänkt gå en promenad och sedan massera men hon ville inte gå ut ur hagen utan stod bara och glodde på mig. Därför valde jag att bara pussa på henne. Får se hur vi gör imorgon. Hon verkade tycka det var skönt i fredags när vi gick ut en sväng iaf.

Förra året såg det ut såhär på backen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar