2011-12-17

Kall dag i stallet

Vädret har ju inte varit det roligaste.
Men nu är jag hemma och varm efter en skön dusch, ska nog sova någon timme också. :)

Vi orkade inte göra så mycket i stallet eftersom det var så sunkit väder.
Mockade, fixade vatten och allt det där såklart.

Nikita: Gick en promenad på ca: 1 timme. Mest i skogen så det var en hel del klättring. Men det var också allt vi gjorde idag.

Chantal gjorde jag inget med då Ann hade lite bråttom och jag var kall. Hon fick stå utan BoT-täcket inatt eftersom dom kom in så tidigt. Men det tror jag inte gör så mycket.
Vi tog nämligen in hästarna kl 15 eftersom vädret var så dåligt, gav dem lite extrahö att mumsa på. Imorgon hoppas jag på uppehåll så man kan rida och greja som vanligt. Är det någon därute som vill köpa ett ridhus till oss tackar jag inte nej. :)
La även in 1 påse pellets till båda. I början trodde vi att det skulle räcka med 2 säckar varannan vecka men det är alldeles för fuktigt ute för att det ska stämma. Så blir 2 varannan och 1 varannan, men dem kostar bara 40 kr säcken så det är inte speciellt dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar