2011-12-14

Fot och hästuppdate

Idag var det skola och stall.
Första tiden i skorna gick riktigt bra och jag kände mig bra.
Men efter några timmar i skorna började foten att ömma.
I stallet försökte jag gå så lite som möjligt. Fast det konstiga är att det bara (typ) gör ont när jag har skor.
Förra gången jag blev trampad hade jag mina tofflor på jobbet när jag delade ut post och det gick hur bra som helst. Men den blir nog bra snart.
I stallet gjorde jag iaf:

Nikita: Red ca 45 minuter. Det blåste som bara den så skrittade bara. Jobbade volter och försök till 4-kantspår på en äng. Hon blir ganska nervös när det blåser så vill inte stissa upp henne ännu mer genom att trava. Hon flög i luften några gånger men jag satt kvar. Kändes inte ens som om jag lätta från sadeln, så det ger jag mig själv credd för. Bra balans. :)

Chantal: Eftersom jag inte kan gå så mycket vart det ingen promenad. Borstade henne i ca: 20 minuter sedan lite stretching och 25 minuters massage. Den 2:a kommer massören ut, ska bli kul och se om det är någon skillnad mot förra gången hon var ute. Efter massagen tog linda jag benen på henne och satte på BoT-täcket. Lasse lovade att han skulle ta av det. Hoppas bara han kommer ihåg.

Jag har gjort i ordning lappar till Chantal och Nikita där det står va dem ska ha för mat och täcken. Vi har ingen whiteboartavla ännu men det funkar ju åxå. Ska ha en i foderboxen och en på deras dörr. Pierre har en häftare man kan använda, för med tejp kommer det regna bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar