2011-12-11

Dagens stalldag

Nikita: Skruvade i broddarna idag. Fast hålen i tån hade slitits för mycket så hon är bara broddad i trakterna. Det känns som om det är dåligt men vet inte. Vet någon av er?
Hon råkade kliva på min fot, den foten där min lilltå redan är skadad. Så nu gör det ont så fort jag har skor. Ska pröva stoppa ner foten i en sko i morgon för att se om jag kan jobba. Hoppas jag kan, har inte råd att vara sjuk.
Oj nu tappa jag bort mig från Nikita, men det va allt jag gjorde med henne idag. Samt borstade.
Benet kändes fint och hon gick rent. :)

Chantal: Gick en promenad på ca: 40 minuter. Jobbade på att hon skulle gå med mig och inte försöka äta hela tiden. Tidigare har jag låtit henne äta för att jag tyckt lite synd om henne. Men egentligen är det ju mer synd om henne när hon inte har regler. För då har hon inget att tänka på, och måste bli ännu mera uttråkad, eller?
Jag vet inte om jag nämnde det men jag har beställt en boll till henne från Börjes. Får se om hon leker med den.
På vägen till hagen klev Chantal på min tå, den som jag redan hade ont i. Jag har väldans otur med denna tå. Ska kolla med pappa om mina Bergakängor med stålhätta är kvar hemma. Tror inte det men man kan alltid hoppas. Har inte ekonomin för att inhandla ett par. Ännu en anledning till att jag inte kan vara sjuk imorgon.
Förresten nu har Chatal sitt BoT-täcke på sig under kvällen/natten och sedan sitt regntäcke på dagen. När det blir kallare kommer hon ha vintertäcket jag köpte igår. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar