2011-11-11

Hästar igen

Skola och sedan stallet.

Nikita: Longerade ca 20 minuter och så var det ungefär 10 minuter att gå fram och tillbaka.
Det blev ganska mycket trav och galopp idag, men det var mest för att hon inte ville skritta när jag ville det. På vägen hem övade vi på att hon ska stanna när jag stannar. Det gick riktigt bra faktiskt. :)
I vänster varv när man longerar drar hon sig in mot mitten. När Chantal gjorde så förut vände jag ryggen till och sprang ut tills hon lärde sig att gå hela varvet. Men med Nikita vill jag inte göra så då jag tror hon skulle börja bocka och vill inte ha en spark i ryggen. Har ni några bra tips, hur man lär dem att inte gena?

Chantal: Gick en promenad på ca: 40 minuter och sedan borstade jag henne ordentligt. Idag fick jag inte upp bakbenet. :( Skulle även ha mätt hennes ben, men det glömde jag så får göra det i morgon. Kanske ska sätta en rosett runt fingret.

För tillfället har jag inga nya bilder så det ganska tråkigt att blogga, men i morgon när massören kommer ska kameran med. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar