2011-11-14

Gårdagens stallsysslor

Igår var det dags att rida till ridhuset igen. Känns riktigt bra att vi rider dit 1 gång i veckan. Igår var vi helt själva i ridhuset vilket gjorde mig glad.

Nikita: Vi hade ett väldigt härligt pass. Hon stannade bara 1-2 gånger! Vi kunde trava och skritta längs hela fyrkatsspåret utan att bråka. Det var en så himla härlig känsla. Eftersom hon kändes så fin från början körde jag ett ganska kort pass ca: 25 minuter. Hon drog i väg lite i början men på slutet var hon mjuk och vi hade ett bra tempo. Tog även 2 långsidor med galopp vilket gick jättebra. Längtar tills vi ska rida för Fia igen. Vi gjorde det 1 gång i somras och nu håller vi på att boka in en tid som passar.

Chantal: Gjorde en video till Jessica där jag visar vilka ställen vi ska massera på samt stretchingen. Borstade av henne och hade det mysigt. Ingen promenad idag då Sussi som jag åkte hem med hade lite bråttom.

Jag har tänkt ifall jag ska göra en liten presentation av alla hästarna samt människor så ni vet vilka jag pratar om. Skulle det vara något ni är intresserade av?
Chantal på promenad i dimman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar