2011-11-13

Dags för hästar igen

Måste börja med att uppdatera om gårdagen

Nikita: Molly (min midryttare) red ut. Vet inte hur länge men det hade i alla fall gått bra.


Chantal: Var en tjej som ville bli skötare ute och hälsade på. Hon borstade Chantal och sedan gick vi en promenad på ca 40 minuter. Hon kommer vara ute måndag, tisdag och torsdagar. Känns riktigt bra faktiskt. Har dåligt samvete för att jag inte lägger mer tid på Chantal, men nu får hon en helt egen person och nu när Molly rider Nikita på fredagarna kommer jag ha dessa som Chantaldagar.
Efter promenaden så fick Chantal massage. Massören sa att hon var väldigt stel i nacken samt att jag skulle massera över rumpan och låren. Så fick vi lite stretchingövningar för frambenen. Hon tyckte definitivt att jag ska fortsätta promenera med henne så det känns bra. Jag ska göra övningarna och massasgen så ska jag ta ut henne om en månad för att se hur stor skillnad det har blivit.
Ska även byta back on trackpaddarna jag fick av Christian till ett täcke.
Här får Chantal lite massage på halsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar