2011-11-30

Dagens hästar

Idag åkte jag och Lasse för att hämta spånpellets till Golle och Nikita.
Idag fick jag rida innan jag mockade och sedan fixa med Chantal.

Nikita: Red ca 40 minuter. Jobbade intervaller i skritt och trav. På åkern jobbade jag lite volter. Det blåste en del så hon var lite nervig. Hoppreste sig en gång men vi landade på rätt sida. Vid grannarna hoppade jag av och så hon verkligen fick skritta av ordentligt och lugna ner sig utan mig på. Dessutom visste jag att grannarna var ute och fällde träd.

Chantal: Gick 20 minuter med back on track-täcket på. Emelie var ute och pysslade med Golle så jag försökte massera Chantal i boxen. Det gick inte jättebra då de andra hästarna var på väg in och dem skulle få mat. Men masserade i alla fall 20 minuter. Jag kunde inte bedöma hur benen var då den som släppt ut henne hade glömt ta av lindorna. Men jag tog av dem under promenaden och tiden jag masserade och sedan lindade jag henne innan jag gick. Efter promenaden var hon i alla fall kall i benen men fortfarande mosig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar