2011-11-23

Chantal+Nikita

Idag kände jag mig ganska omotiverad eftersom det var sunkväder, så det blev ingen ridning.
När jag kom till stallet var det mockning som stod på schemat Ann och Anna hade mockat åt Challe, Golle, Brolle och Jasmin så jag behövde bara mocka åt "mina" hästar.
Fixade vattenhinkarna till Chantal, Nikita och Golle sen tog jag in Nikita.

Nikita: Idag fick det bli lite miljöträning. Eftersom hon  var så nervös i söndags vid vägen så vart det dit vi gick. Jag ville att hon skulle stå still utan av vara nervös. När hon gjorde det fick hon en godis. Det fungerade superbra och hon verkade inte tycka bilarna var lika hemska som i söndags. Däremot så började hon "nafsa" i mina fickor, så ge henne godis som belöning var ingen bra idé. Får bli klappar och morötter istället., som också är godis men dem blir hon inte tiggig av.
Jag ska försöka göra veckoscheman till henne, för som vädret är nu är jag ganska omotiverad till att rida och då kan en plan vara bra. För då har man ju redan bestämt vad man ska göra och så får vädret vara som det är...

Chantal: Ingen promenad idag heller. Idag var hon inte varm i benen, lite mosig i frambenen och jag tyckte höger kota såg lite svullen ut. Hon är ju gallig som vanligt men inte lika tjock i bakbenen just nu. Vänster ben är finare än höger och hon vill fortfarande inte lägga spec mycket vikt på det benet. Pratade med Lasse om veterinären idag igen och sa att hon inte blir bättre. Hoppas vi kan åka in med henne nästa vecka. Känns så hemskt, jag vet ju att något är fel men inte vad...
Hade jag haft råd hade jag åkt med henne direkt. Men istället får jag fortsätta "tjata" med stil.
Hon har lindor på kvällen/natten så får vi se om det hjälper lite.
Jag masserade damen i 30 minuter, när jag masserade på halsen verkade hon bli rastlös och började fiffla med grimskaftet, men när man gör på rumpan njuter hon för fullt. Ofta så trycker hon sig mot mig så jag inte kommer åt. Då får man knuffa ut henne lite igen.
Längtar tills back on track.täcket kommer. :)
23/11-2008 var benen också lindade

1 kommentar:

  1. Jag försöker gå med henne imorgon om det inte är för blåsigt och så :)
    Om du vill så får du säga till om du vill att jag ska ha henne flera dagar t.ex helger om du vill ha ledigt.
    kram

    SvaraRadera