2011-11-21

Alltid dessa hästar

Igår red jag, Sara och Sussi bort till ridhuset.
Det var en tjej som kom ut och provred Brolle, hon verkade tycka om honom och ska nog komma ut å testa lite mera. :)

Chantal: Ingen promenad idag utan bara 45 minuters massage och borstning. Hon var fortfarande tjock i benen men inte varm. Kanske skulle haft kvar back on track-paddarna ändå men men..

Nikita: Idag var vi i ridhuset ca 1 timme. Jag jobbade henne mest i skritt, det regnade ju igår så det lät lite i ridhuset men hon tyckte inte det var så farligt. Jag övade som vanligt på att gå runt hela fyrkatspåret utan att stanna eller springa iväg. Det gick väldigt bra, försökte även se till så hörnpasseringarna är ordentliga.
Efter ett tag kom det in 3 hästar till i ridhuset, då valde jag att sitta av och bara låta Nikita stå och titta på alla. Hon är ju inte van vid att det är så många i ridhuset så det var lite nervöst.
 På vägen hem valde jag att gå med henne istället för att rida och det var tur ska jag säga!
De flesta bilarna åker ju ut mot andra sidan av vägen( åker inte så värst många bilar där ) men inte grävskopan som körde förbi oss. Vi hade gått in lite extra då Nikita var stissig och ganska nevös, grävskopefittan bara kör som om ingenting fast han ser att hon inte är helt okej med trafik. Han kom ifrån gården som är granne till dem som har ridhuset så han borde vara van vid hästar. Men ne han bara kör så Nikita kastar sig och som tur var lyckades jag hålla henne. Men efter det var hon jättenervös för varenda bil.
Däremot var det en hel del som körde jättelångsamt och körde över på andra sidan och till er vill jag bara säga:  Tack!
Nikita förra vintern 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar