2011-10-19

Vi mötte en älg

Idag har vi hämtat hem en pall med spånpellets. I helgen ska vi hämta de andra 2. Det gick smidigt att lasta in dem , tog ca:15 minuter bara. Dessutom tar dem inte upp så mycket plats.
Jag har varit i stallet från 14-18.30 idag så jag har hunnit med en del. :)

Chantal: Tömkörde 40 minuter, hon verkade tycka det var skönt att få jobba lite och inte bara gå å skrota. Efter tömkörningen blev det stretching och massage. Hon är brunstig så när jag masserade på rumpan började hon trycka sig mot mig så kunde inte fortsätta. Hon är knäpp min lilla tant. :)

Nikita: Red ut med Anna och Ann i ungefär en timme. Mycket skritt då Ann gick med Challe men vart lite trav också. Vi stannade på en äng för att rida lite volter och helt plötsligt stod det en älg ca: 30 meter från oss. Tror det var en fjolårskalv eller så var det en tjej för den hade inga horn.
Hästarna och älgen tittade på varandra en stund, sedan bestämde sig älgen för att vi inte var så viktiga och travade iväg. Nikita vart ganska uppspelt och stissig men skötte sig jättebra tycker jag. På vägen hem var det jättemycket läskiga saker men efter en liten travsträcka så slappnade hon av igen.

Det var det, sen har jag så klart mockat, fixat vatten och sådana saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar