2011-10-29

Stalluppdatering

I går var det en av mina långdagar i stallet.
Först så var det mockning åt Chantal, Nikita och Challe sedan fylla vattenhinkar.

Chantal: Hann bara gå en promenad på 5 minuter, borstade och stretchade henne. Hon hade legat ner och sovit å fy farao vad dammig hon var. Jag fick inte bort det utan fick ta lite vatten för att försöka få bort det. Hon lär väl se likadan ut i morgon kan jag tänkta mig. Fast jag blir glad när jag ser att hon har legat ner för det betyder att hon inte känner sig klen. För ifall hästen är osäker på att komma upp så lägger dem sig inte. Det är iaf vad jag har fått lära mig. Ja, förutom om hästen har kolik eller är sjuk.

Nikita: Red järnvägsrudan med Johanna som rider Jasmin på måndagar och fredagar. Det blev ca 1 timme och 15 minuter. Ganska mycket trav och en liten galopp. Nikita lyssnade bra men försökte dra i väg några gånger. Jag invigde sadel och eftersom jag inte ridit i sadel på typ 4 år kändes det lite konstigt. Så nu får jag bara rida i sadeln tills jag vant mig igen. Hon tog ett jätteskutt över en vattenpöl också men det gick bra.
Bild som jag hade till annonsen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar