2011-10-30

Ridhuset

Idag mötte jag Sara i Västerhaninge klockan 10.
Vi kom ut till stallet och började släppa ut, efter det fixade vi hästarna och red iväg.
Vi skulle till ridhuset så därför var det skönt att vara ute lite tidigare.

Nikita: Red som sagt till ridhuset. Det tar 20 minuter för oss att skritta till ridhuset. Sedan red vi i ridhuset ca 40 minuter och så 20 minuters skritt hem. Vi går längs med gamla 73:an och Nikita var jätteduktig, Det är ju inte så mycket bilar som åker där längre men det kom några stycken.
I början av passet i ridhuset var hon spänd och letade efter saker som hon kunde vara rädd för. Då gäller det att rama in och se till så hon inte hinner stanna. Jag lyckades bra med det idag och hon slappnade av ganska fort. Då började vi trava lite, hon gjorde några försök att stanna men vi tog oss igenom det med. På slutet blev hon väldigt mjuk och fin. Då la jag 2 volter i vardera varv och sen var passet slut.
På vägen tillbaka när vi gick över bron (vi måste gå på en bro över nya 73:an) så kom det en volvo som lät väldigt högt. Och precis när han är under bron gasar idioten så både Nikita och Jasmin hoppar till. Det är ju ingen fara i vanliga fall men man vill inte ramla ner från bron om jag säger så.

Chantal: Idag blev det ingen massage men det blev en 45 minuters lång promenad. Vi klättrade i skogen (båda två). Hon verkade tycka det var lagom jobbigt och vart lite andfådd efter uppförsbackarna. Efter stretchade vi men höger bak är hon ovillig att stretcha. Jag hoppas att massören kan komma ut snart så hon kan känna igenom henne.
Bild som Tina Hadders tog förra året. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar