2011-10-26

Massa hästar

Hej allesammans!
Lektionen idag gick bra, jag har redan räknat dem sidorna som vi har läxa på så jag har lite ledigt nu.

Har varit en lång dag i stallet. Började med att mocka ur Nikitas box för att lägga in träpellets där också. Så har jag självklart mockat hos Chantal också.
Glömde mina ridstövlar hemma idag, det var ingen höjdare. Förut kunde jag rida i mjukisbyxor och gummistövlar och jag tyckte inte att det var något problem. Nu måste jag ha ridbyxor med ridstövlar/ skor + chaps.

Nikita: Red ca en timme, mycket skritt och en hel del trav. Jag trodde hon skulle vara nervigare då det blåste en del idag men hon var faktiskt väldigt lugn. Var bara något tillfälle hon for iväg. Pga ovanstående orsak så blev det inga krav på ridningen idag. Hade en härlig uteritt istället.

Chantal: Ca 40 minuters promenad och sedan massage samt stretch. Hon har blivit lite stelare i höger bak än förut. Men ska försöka få ut en massör till nästa vecka. :)

Nu måste jag äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar