2011-10-22

Lite bowling och en del hästar

Jag vann första omgången av bowlingen igår! Men sedan vann Kil totalen så jag fick inte pengarna. Snyft. 
Jag tycker det blir roligare att köra om man slänger in en liten slant att tävla om. :)

Denna dag började med att jag försov mig. Ann skulle hämta mig 12, fast då låg jag fortfarande och sov. Vaknar av av hon ringer, då var det bara springa upp och på med kläderna. 
Väl i stallet satte vi igång med mockning och allt kringarbete. Jag tycker det är skönast att ha allt klart så man slipper det när man kommer tillbaka. 

Nikita: Idag var det en tjej som heter Molly som var ute och provred. Jag tyckte det såg bra ut och hon verkade gilla Nikita. När någon provrider försöker jag se hur det kan bli istället för att bara titta på hur det ser ut. Jag tycker inte man kan bedöma en person på 1 timme 1 gång, om det inte är helt fel för det märker man ganska snabbt. Men det tar ju lite tid att lära känna hästen och hitta knapparna. 
Hon red ca: 1,5 timme, mycket skritt, en del trav och en liten galopp. Hon prövade att rida lite på en äng också för att känna lite på henne. Jag tycker hon verkar vara en vettig person så jag hoppas hon vill fortsätta. 
Hon ska ut igen i morgon så vi får se. Håll tummarna!

Chantal: Idag blev det en riktig långpromenad. Jag gick med när tjejen red så Chantal fick också vara ute ca: 1.5 timme. Minus den tiden hon red på ängen för då fick Chantal stå och äta gräs. Mums!
När jag är ute och går med henne själv behöver jag inte ens hålla grimskaftet utan hon följer (oftast) efter mig och stannar när jag stannar. Detta funkar inte när andra hästar är med för då vill hon vara först. Och går vi i skogen är det ju självklart hon som ska gå på stigen och jag som får gå i det knöliga. 
Chantal i somras
Efter promenaden var det streching, hann ingen massage idag så det får bli imorgon. Hon ville inte riktig stretcha    vänster bak utan drog åt sig benet hela tiden så där blev det inte så mycket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar