2011-09-26

Trött i ryggen

Lång och tung dag på jobbet idag.
Har pluggat lite och nu ska jag göra min budget för oktober.

Ridningen igår gick sådär.
Vi la ut 4 hinkar så jag fick ett fyrkantsspår. (Rider ju ute på en åker så finns inget staket eller så)
I vänster varv ville hon inte runda hörnen utan försökte flyta ut eller så började hon trava.
Jag försökte rama in så hon inte skulle flyta ut men då började hon trava istället.
Men i höger varv gick det mycket bättre. Där gick ställningen igenom och vi fick fina hörn.

När vi travade sprang hon bara, var jättesvårt att få henne och lyssna. Tror hon hade ganska mycket överskottsenergi eftersom hon inte gått så mycket senaste tiden. Men det var väldigt frustreande. Försökte med att sakta av och stå still varje gång hon drog iväg. Fungerade inte hon bara drog igen, försökte då sänka tempot i min lättridning, men det funkade inte heller. Har ni några bra tips? Vad är bäst göra halt varje gång hon drar eller försöka rida igenom det eller vad man ska säga?

Ann filmade lite så ska bara klippa den lite ska ni få se vad jag menar.
Chantal var lika mysig som vanligt och vi stod och gosade. Längtar tills dem kommer hem, tror det blir nästa helg. Måste bli nästa helg, börjar ju bli riktigt kallt nu.
Men nu måste jag återgå till budgeten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar